Skip to main content


Peningkatan terbesar untuk generasi ini ialah semua telefon S23 yang dijual di seluruh dunia secara eksklusif akan menggunakan cipset Qualcomm yang dipesan lebih dahulu, secara rasmi dikenali sebagai Snapdragon 8 Gen 2 untuk Galaxy. Ini menampilkan kelajuan yang lebih tinggi berbanding dengan cipset 8 Gen 2 lain di luar sana. Smartphone ini datangnya dengan beberapa konfigurasi storan, tetapi RAM ditetapkan pada 8GB (seperti tahun lepas dan tahun sebelum itu).


Samsung Galaxy S23 Samsung Galaxy S23+

8/128GB -

8/256GB 8/256GB

8/512GB 8/512GB


Kamera telah dirombak juga. Ia bukan peningkatan yang besar seperti yang diperoleh Ultra, tetapi terdapat beberapa perubahan yang memberi kesan di bawah hud. Contohnya, apl Camera RAW kini boleh merakam dalam resolusi 50MP (naik daripada 12MP pada siri S22), menggunakan sepenuhnya kamera utama.


Kamera itu masih mempunyai sensor 50MP, yang (terima kasih kepada cipset baharu) boleh merakam video 8K pada 30fps (naik daripada 24fps tahun lepas). Kamera ultra lebar 12MP (120° FoV) dan kamera telefoto 3x 10MP sebahagian besarnya kekal sama.


Samsung Galaxy S23 dan S23+ diumumkan

Satu peningkatan ialah peralihan kepada kamera swafoto 12MP, yang dikongsi merentasi ketiga-tiga model. Keupayaan rakaman videonya kini termasuk sokongan untuk Super HDR pada 60fps.


Seperti kamera, paparan telah dipertingkatkan tetapi masih mengikut formula keseluruhan yang sama seperti tahun lepas. Ini bermakna panel Dynamic AMOLED 2X rata dengan resolusi FHD+ dan kadar penyegaran 48-120Hz (kadar pensampelan sentuhan 240Hz dalam Mod Permainan).



Galaxy S23 yang lebih kecil mempunyai paparan 6.1”, Galaxy S23+ mempunyai skrin 6.6”. Kedua-duanya mempunyai lubang tebuk di tengah untuk kamera swafoto dan mempunyai pembaca cap jari terselit di bawahnya.


Tambahan baharu tahun ini ialah Penggalak Penglihatan, yang melaraskan warna dan kontras agar sepadan dengan keadaan pencahayaan ambien, dan ciri Keselesaan Dipertingkat, yang melakukan perkara yang sama pada waktu petang untuk mengurangkan ketegangan mata.


Bateri pada S23 dan S23+ adalah 200mAh lebih besar daripada pendahulunya, menjadikan jumlah keseluruhannya masing-masing 3,900mAh dan 4,700mAh. Pengecasan berwayar untuk S23 dinilai pada 25W (30 minit hingga 50%), untuk S23+ pada 45W (30 minit hingga 65%). Pengecasan tanpa wayar dan perkongsian kuasa tanpa wayar masih disokong, sudah tentu.


Samsung Galaxy S23+ Samsung Galaxy S23+ Samsung Galaxy S23+ Samsung Galaxy S23+

Samsung Galaxy S23+


Chipset baharu membawakan ketersambungan yang lebih baik. Ini termasuk sokongan untuk Wi-Fi 6E 6GHz baharu serta Bluetooth 5.3 (naik daripada Wi-Fi 6 dan BT 5.2 asal).


Untuk generasi ini, Galaxy S23 dan S23+ telah menggunakan penggayaan Ultra dengan menanggalkan perumah kamera Contour Cut dan hanya meninggalkan tiga kanta kamera. Penarafan rintangan habuk dan air ialah IP68 (1.5m air selama 30 minit seperti tahun lepas). Telefon tersebut adalah yang pertama menggunakan Gorilla Glass Victus 2 baharu, yang lebih tahan lama dan termasuk bahan kitar semula. Beberapa plastik juga dikitar semula, begitu juga dengan 100% kertas yang digunakan untuk pembungkusan.



Samsung Galaxy S23 dan S23+ diumumkan

Keempat-empat model akan tersedia dalam empat warna ini: Krim, Hijau, Lavender dan Phantom Black tradisional.


Samsung Galaxy S23 dan S23+ diumumkan

Samsung sudah pun menerima prapesanan untuk Galaxy S22 dan S23+, jualan akan bermula dalam beberapa minggu. Kami akan mempunyai harga yang lebih terperinci tidak lama lagi, tetapi berikut ialah harga permulaan: S23 (8/128GB) ialah $800/€950/₹80,000, S23+ (8/256GB) ialah $1,000/€1,210.


Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang Galaxy S23 dan Galaxy S23+, kami cadangkan anda menyemak langsung siri Galaxy S23 kami di mana anda boleh menemui foto langsung dan tera langsung.

Comments

Popular posts from this blog

Jam Pintar berbentuk petak seakan semua mahu meniru Apple Watch

  Semua tahu jenama apple bukan la jenama yang kaleng-kaleng. Banyak syarikat teknologi telefon pintar kini sudah menceburkan diri dalam bidang smart wacth. Baru-baru ini apple melancarkan iphone 12. Jom kita tengok space jam pintar ini. 1.Realme Watch Harga realme Watch ini agak berbaloi jika membelinya kerana fungsinya sama seperti jam tangan pintar yang berharga ribuan ringgit. Ini antara fungsi menarik pada Realme Watch   Menjawab panggilan Fokus terhadap kesihatan seperti denyutan nadi, memantau kalori, dan lain-lain Memiliki 14 mod sukan berbeza Menerima notifikasi media sosial dari telefon Kalis air dan debu Boleh mengawal muzik dan kamera Skrin sentuh berwarna Selain itu juga, ia memiliki skrin 1.4-inci berwarna dan beresolusi 320×320 pixels.Jam ini adalah touch screen. Pilihan warna pula adalah Black, Green, Red dan Blue. Fungsi 'raise to wake' juga cukup membantu di mana anda hanya perlu mengangkat pergelangan tangan to mengaktifkan jam. Realme Watch ini boleh dipadan

Koleksi gambar Harimau yang Comel

 Seperti manusia, harimau pun boleh senyum dan sedih. Mari kita tengok koleksi gambar harimau ini. Sumber: Media Sosial

Perbandingan umur kucing dengan manusia

Gambar Media Sosial  Perbandingan umur kucing dengan manusia. Tahukah anda umur kucing bukanlah panjang sangat, jika kucing itu berusia 2 tahun ianya bersamaan dengan umur manusia 24 tahun. Jika anda bela kucing dari kecil sampai laa umur anda 15 tahun, tandanya kucing anda itu sudah golongan warna emas.