Skip to main content

Jam Pintar berbentuk petak seakan semua mahu meniru Apple Watch

 

Semua tahu jenama apple bukan la jenama yang kaleng-kaleng. Banyak syarikat teknologi telefon pintar kini sudah menceburkan diri dalam bidang smart wacth. Baru-baru ini apple melancarkan iphone 12. Jom kita tengok space jam pintar ini.




1.Realme Watch

Harga realme Watch ini agak berbaloi jika membelinya kerana fungsinya sama seperti jam tangan pintar yang berharga ribuan ringgit.

Ini antara fungsi menarik pada Realme Watch  

  • Menjawab panggilan
  • Fokus terhadap kesihatan seperti denyutan nadi, memantau kalori, dan lain-lain
  • Memiliki 14 mod sukan berbeza
  • Menerima notifikasi media sosial dari telefon
  • Kalis air dan debu
  • Boleh mengawal muzik dan kamera
  • Skrin sentuh berwarna


Selain itu juga, ia memiliki skrin 1.4-inci berwarna dan beresolusi 320×320 pixels.Jam ini adalah touch screen. Pilihan warna pula adalah Black, Green, Red dan Blue.

Fungsi 'raise to wake' juga cukup membantu di mana anda hanya perlu mengangkat pergelangan tangan to mengaktifkan jam.

Realme Watch ini boleh dipadankan dengan semua jenis smartphone menggunakan bluetooth melalui aplikasi percuma, Realme Link. Kalau lihat dari segi spesifikasi yang ditawarkan, Realme Watch boleh dikatakan sebagai jam tangan pintar terbaik pada harga rendah. harga yang di umumkan sekitar RM299.




2.Honor Watch SE

Watch ES pula mempunyai saiz yang lebih kecil dan pipih. Skrin sebesar 1.64-inch OLED dipadankan dengan 4GB RAM. Sensor yang disertakan ialah pengimbas nadi, accelerometer, giroskop dan GPS. Ia turut boleh dibawa berenang kerana mempunyai ketahanan sehingga 5 ATM. Seperti GS Pro, ES boleh mengesan sehingga 96 kegiatan sukan secara automatik. Dengan sekali caj, ia boleh beroperasi sehingga 10 hari.

Harga jam pintar ini boleh di perolehi sekitar RM400-600.




3.Oppo Wacth

OPPO mengumumkan harga jualan rasmi untuk OPPO Watch. Ia dipasarkan dalam 2 varian 46mm dan juga versi lebih kecil 41mm.Untuk harga rasmi, versi 46mm dijual pada harga RM1,299 manakala 41mm pula RM899. Harga nya agak mahal sedikit kalau hendak dibandingkan dengan jam pintar realme dan honor.

OPPO Watch 46mm mempunyai skrin berukuran 1.9 inci manakala 41mm pula 1.6 inci. Kedua-duanya hadir dengan paparan AMOLED.Selain itu, paparan pada model 46mm juga sedikit berbeza kerana direka sedikit melengkung berbanding 41mm yang rata. Sizenya pula berbeza sedikit dengan honor watch

Untuk sistem perisian, OPPO Watch menjalankan sistem opeasi Wear OS dari Google. Cip pula adalah dari Snapdragon 3100 dan Ambiq Micro Apollo Wireless.Dari segi bateri, model 46mm dilengkapi kapasiti bateri 430mAh manakala 41mm pada 300mAh.Untuk fungsi kecergasan dan kesihatan, ia dilengkapi 5 mod sukan dan pemantauan tidur.

Antara ciri menarik lain adalah pengecasan pantas VOOC Flash Charging, 5 ATM, dan sokongan LTE untuk model 46mm.

Untuk anda yang berminat dengan OPPO Watch ini, anda boleh membuat pembelian di laman rasmi OPPO dan juga pengedar OPPO yang sah.




4.Apple Watch Series 6

Apple Watch Siri 6 agak kemas kini tambahan ke atas Siri 5, ada beberapa ciri-ciri yang baru. Ia membawa chipset S6 baru Apple. Ia adalah cip dwi-teras yang Apple mendakwa sehingga 20% lebih cepat daripada S5 di dalam Apple Watch Series 5. Bersepadu dalam platform S6 adalah cip U1 yang mempunyai antena Ultra Wideband yang membolehkan lokasi wayarles jarak dekat yang membolehkan anda menggunakan Watch Series 6 sebagai kunci digital untuk kereta anda.

Watch Siri 6 menggunakan casis yang sama seperti yang sebelumnya, tetapi membawa kemasan aluminium Merah Biru dan Produk baru. Terdapat dua varian keluli tahan karat - Graphite dan Klasik Kuning Emas.

Di bahagian bawah Watch Siri 6 melaksanakan sensor kadar jantung baru, yang juga boleh mengukur ketepuan oksigen darah (SpO2). WatchOS 7 boleh menggunakan gerakan seseorang dan data kadar jantung untuk memberi anda bacaan VO2 Max, yang sepatutnya membantu mengesan tahap kecergasan keseluruhan anda. Seiring dengan watchOS 7 Watch Siri 6 akan menyokong penjejakan tidur asli, pengesanan pencuci tangan automatik dan jenis senaman baru.

Apple Watch Siri 6 dilengkapi dengan mod paparan yang dipertingkatkan yang dua setengah kali lebih cerah. Apple telah menggabungkannya dengan yang baru sentiasa pada perubahan, yang mengikut pendakian anda semasa mendaki atau mendaki dalam masa nyata.

Di Malaysia Apple Watch Series 6 dijual pada harga bermula RM1749 untuk versi 40mm aluminium dan meningkat ke RM3499 untuk versi logam tahan karat 44mm. Sementara itu Apple Watch SE pula dijual pada harga bermula RM1199 untuk versi 40mm aluminium dan meningkat ke RM1349 untuk versi aluminium 44mm. Kesemua Apple Watch terkini ini boleh dipesan menerusi gedung atas talian rasmi Apple sekarang.


Inilah antara jam tangan pintar berbentuk petak, walaupun honor wacth itu kelihatan Segi empat tepat. Dengan harga agak berbeza dan spect yang berbeza. Pilihan di tangan anda

Comments

Popular posts from this blog

Koleksi gambar Harimau yang Comel

 Seperti manusia, harimau pun boleh senyum dan sedih. Mari kita tengok koleksi gambar harimau ini. Sumber: Media Sosial

Perbandingan umur kucing dengan manusia

Gambar Media Sosial  Perbandingan umur kucing dengan manusia. Tahukah anda umur kucing bukanlah panjang sangat, jika kucing itu berusia 2 tahun ianya bersamaan dengan umur manusia 24 tahun. Jika anda bela kucing dari kecil sampai laa umur anda 15 tahun, tandanya kucing anda itu sudah golongan warna emas.